26 nov 2012

POLICÍES Y LLADRONES


El xueves, a les 9 la mañana, un garapiellu lladrones xuntáronse ensin querelo na sucursal bancaria de CaxaAmiguina. Nun había perres pa toos. Nun había clientes abondo. La caxa enllenóse de policíes nun periquete. El xefe la sucursal esfregábase les manes.

Como ves, esta selmana l’aula camúdase nuna comisaría. Más que nada pa trabayar:
-Pronomes interrogativos.

-El verbu en pasáu.

-Creatividá nes preguntes y respuestes.

La primer parte l’actividá consiste en facer preguntes pa los policíes que van interrogar a los lladrones. Acordies al nivel, en ti ta l’afondar más o menos nos exercicios de gramática al rodiu los pronomes interrogativos y los tiempos qu’espresen pasao. Cuando los alumnos se sienten a facer les preguntes tienen de dominalos. Separta la clas en grupos de tres (quiciabes ún tien de ser de cuatro): un policía que va de buenu, ún que va de malu y un lladrón. Los tres tienen de facer preguntes buenes y males al lladrón. Preguntes pa que-y faigan un policía o l’otru. Tienes que tar tol tiempu sollerte pa que s’emplegue bien les pallabres y la gramática. Los rapazos nun tienen de decatase que los tas controlando, namái quies ameyorar les sos preguntes.

Agora tienen de rifar los personaxes ente los tres componentes del grupu, anque quiciabes tuviere bien que’l lladrón fuere la persona que más dominare la llingua. Entamen a salir a facer los interrogatorios. Acordies vaigan saliendo los equipos, los lladrones tienen de sacar una bola d’una bolsa (la bolsa tien dos boles de colores distintos: una quier dicir que’l lladrón ye culpable y otra inocente). Los policíes traten de saber la solución coles sos preguntes. Tienen de faceles d’una mena intelixente. Los lladrones si son inocentes tienen de negar toa culpa y si son culpables tamién. Namái hai una cosina que los estrema: los culpables tienen de dicir la verdá en dos preguntes. Tienen de tar atentos. Fina l’interrogatoriu cuando los unvíen al xulgáu si piensen que son culpables o los lliberen si piensen que son inocentes. ¿Acertarán? Tienen d’asperar al final, onde tu dices los resultaos.

Nun taría mal que ficieren la crónica del robu. El Felpeyu Times anda tres la noticia y ellos tienen d’escribila. Ye bona práutica del pasáu y de xuru que-yos va prestar a esgaya.

Collacios, el robu ta sirvíu. Trata de que lo descubran. Vémonos. Alón.


El xueves espublízase otru microrrellatu, yo que tu nun lu perdía. Demientres y non, aconséyote que relleas La Contraseña, ún de los capítulos de la blognovela Cordobello. ¡Qué tovía nun lleiste la blognovela! Vamos collaciu, ¿a qué tas asperando?

.

No hay comentarios: