25 oct 2012

LOS PININOS DE ÑAÑA


En Cordobello tol mundiu sabía que la xente más simplaya taba en Ñaña: recibíen a toles persones d’una mena candial y nun-yos desixíen nada a cambiu. Y dientro los sos pueblos, Talba yera’l más inxenuu de tou Ñaña. Alcontrábase apegáu a la borrina, no cabero’l conceyu, y yera perdifícil llegar a él dende les otres poblaciones de la rodiada. Los llariegos que lu visitaben quedaben a dormir nes cabañes de los sos habitantes y chucábense en suelu na más esquisita comodidá del monte. Atrayíalos el tratu dulce y lo desprendíos que yeren los talbeses, too yera poco pa los sos convidaos. Nun yera raro que los llariegos visitantes llevaren siempres abondos presentes pa los sos habitantes pa que-yos sirvieren pa endulzar la dura esistenca.

 
Los foriatos tardaron más d’un migayu en dar con ellos. De primeres, la so presencia pasaba desapercibida pal ringorangu que se gastaben aquellos invasores de mediu pelo que cuidaben que too yera poco pa la so esquisitez. Nun teníen nada que los afalare a fixase n’ellos: nin oru qu’enchare les sos arques, nin carbón que los calentare, nin inventos d’interés, nin comida abondosa, nin una costa espampanante onde echase nel sable, too se reducía a un simplayu nin que podíemos tar numberando ensin descansu más d’una hora y que los facía invisibles a los güeyos d’aquellos que deseaben arramplar con tolo que vieren de valir. Los bienes non cuntables nun trayíen dengún provechu pa lo egocéntricos que yeren los foriatos; bueno, si nun cuntamos la envidia, que presupón ser dalgo conxénere a los sos seres escoyíos y temerosos del Alma Eterna.

Depués de tiempu llantaron el so primer gobiernu en Ñaña cola ausencia permanente de la Gran Familia, que se suponía que la dirixía, y los abondosos viaxes del so dilixente Conseyeru. Comprobaron que yeren ciertes les sos sospeches de que yera una zona probetaya dedicada a l’agricultura y la ganadería y que malpenes-yos aportaría dalguna ganancia. L’amabilidá de la so xente nun trespasaba l’arguyu de los sos invasores, nun dexándolos acolumbrar la bona vida que nel fondu podíen llevar en Ñaña, nin les ganancies que-yos podíen aportar los sos valires reales. Sicasí, al llegar el branu decatáronse que’l conceyu s’enllenaba de llariegos que diben a aselar el so aura cósmica, acordies dicíen los del llugar, y dexaben abondos beneficios, siendo Talba ún de los llugares que más xente solicitaba dir, provocando una recatafila de reserves que teníen d’asperar años y años.

Construyeron un balneariu na capital Ñabagú nel qu’entamó a dir tolo más alloriante de la gran sociedá foriata, convirtiéndose depués de Xarca nel so llugar favoritu d’alcuentru. Descubrieron una fonte d’agua milagrosa que nun dexaba de ser el remueye que llevaba’l ríu cuando pasaba per una mina fierru qu’en secretu llevaben los vecinos d’un pueblu cercanu a la capital. Les converses colos ñabaguenses entraron tamién dientro los tratamientos de remocicamientu que tanto los atrayía, aseguraben que les sos voces relaxaben les neurones y quitaben dalgún añu qu’otru na pìel. Los vexetales de Ñaña axuntáronse a la coleición, tresformándose nuna fonte de salú polos sos componentes ecolóxicos y la so riqueza en nutrientes, formando d’esta mena, colos otros dos, un tríu invencible nel llogru d’una llozanía descomanada.

 

L’allugamientu de Talba salvóla de la quema económica y contaminante a lo llargo de dalgunos años, pero los güeyos de les Almes Maestres taben llantaos n’ella y nun la soltaron nin cantando melodíes. Estos santones naguaben por un llugar de retiru espiritual, onde naide los fuere a controlar y se pudieren dedicar a les sos gasayoses misiones: comer carne abondo, compartir la carne col espíritu más mozo y mecer too con bon oruxu de Cordobello. Talba yera’l llugar perfeutu, lloñe de palacios enllenos de xente pudiente que los pudiere censurar, del formigueru que se formaba nos santuarios de Plistói y Rontói que namái los molestaben pidiéndo-yos bendiciones, de la mirada llaína de sacerdotes y monxes avezaos a un fervor enfermizu que nun facía más que controlalos. Nun queríen compartir vivienda colos talbeses como si fueren vulgares llariegos, namái necesitaben el so serviciu como criaos ensin soldada, cuasi como esclavos si nun fuere pol aquello de que nun se dexaben zurdir la badana ensin gorgutar. Nes sos perspeutives alcontrábase’l facer un palaciu al altor de la so santidá, asina que punxeron a trabayar a los obreros más especializaos que teníen de dir y venir tolos díes al pueblu dende les cases más dignes y cercanes qu’había na rodiada.
Pasó dalguna década qu’otra hasta finar la obra y les Almes Maestres de mayor valir celebraron l’actu con un agospiamientu y unos exercicios espirituales de postín. Llevaron a los talbeses a palaciu como criaos pininos que nun sabíen qu’ente les sos obligaciones taba l’atención carnal d’aquellos homones d’alma bullindiega. Lloros, glayíos de probitú, sollutos de placer obligao, aquella xente quebró delantre les órdenes de les Almes Maestres, avezaos como taben a agasayar a los sos visitantes hasta llendes entá nun conocies nun fueron a aguantar tanta satisfaición reprimida. En llegando la nueche fuxeron a les sos cabañes a curar les feríes interiores y esteriores del cuerpu.

Yera una nueche de lluna enllena. Les Almes Maestres dexaron que per aquella xornada nun-yos sirvieren más aquellos panoyos que nun sabíen nin un rispiu de la vida y los sos placeres. Nun tuvieron otra que gociar ente ellos, dexando tatexar sele’l so espíritu corporal. Los agullíos sonaben dientro y fuera de palaciu. Les pisaes de fuera amatagábense pol trescalar de les cibielles de dientro. L’abrir de puertes fuera encontábase col pesllar de corazones dientro. Les garres llanzáronse al aire y penetraron la carne de sabor arreguiláu. Nun hebio tiempu a glayíos. La color xuntóse nun mecigayu encarnáu. La sorpresa nun fo a dexalos pescanciar lo que taba asocediendo. O non asocediendo, solo barruntando, acongoxando la bisarma de la verdá. Silenciu. Non de llegar al gocie final. Non de fumar. Silenciu d’abandonu. De pasu. De muerte.

 

Los cuerpos taben separtaos a dentellaes, talamente como si la saña fuere a da-yos el gocie dafechu, talamente como si les cares tuvieren dibuxaes pola sangre na ausencia dafechu de rasgos reales, de dalgo que dixere ‘aquellos fueron homes’, ‘seres vivos capaces d’acariñar a los de so’, anque esto cabero-yos resultare difícil a aquelles víctimes per segundos, aquelles almes que dexaren clara la so maestría pa despreciar.
Fuere un ataque de llobos nuna lluna enllena que surdiere de la borrina. Sicasí, los inspeutores de los foriatos acusaron a los llariegos de Talba de matar a las Almes Maestres, na nueche de les zarpes asesines, na claridá nocherniega de los homes llobos, de los pininos asesinos. En Ñabagú preparaben les bales de plata p’axusticiar a los talbeses enantes que la lluna tornare coles sos garres afilaes. Enxamás salieren del so pueblu nel monte, enxamás conocieren tierra más p’allá del so valle, y agora obligábenlos a dexala, a vaciar de vida les sos caleyes. Na capital iguaben les últimes dilixencies pa la so execución. Los foriatos salíen de les sos mansiones a contemplar la muerte de cerca. Los llariegos metíense nes cases muertos de dolor y pena. Peles cais pasaron los talbeses colos güeyos zarraos pa ser a remembrar les sos brañes, la so aldega, pa nun escaecer la so inocencia, pa reivindicar lo pininos que yeren, pa olivar la paz del descansu eternu, pa nun dexar pasar el mieu. Enantes de morrer, abrieron la so mirada fondera pa que l’enemigu nun la olvidara na so memoria.

 

Talba taba en silenciu. La llobada agullaba pola ausencia de los sos amigos, de los sos vecinos del otru llau de la borrina. Siempres los defendieron, siempres los sofitaron,  y agora desaparecieron, quiciabes enfurruñaos con ellos por armar aquel espolín en metanes la nueche. Tornarien una vuelta y otra a Talba hasta alcontrar a los sos seres queríos, tendríen paciencia hasta llograr el so perdón, les sos caricies, la so vida.

 

 

* Almes Maestres.-  Yeren la ponte ente los Foriatos y L’Alma Eterna. Nun se casaben, nin facíen dengún ritu, veníen a la tierra como almes de los muertos más consideraos a facilitar el camín a los vivos. Los sos fíos, tenidos poles muyeres de les families a les qu’atendía que nun fueren aristócrates, yá qu’éstes taben llibres d’ello, sedríen les futures Almes Maestres.

 * Borrina.- Nun escaezamos qu’una isllalla tien nel centru d’ella la mar y a los llaos los picos que finen nuna borrina que los llariegos enxamás nun trespasaron y a la que-y tienen dello respetu.

 
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