21 jun 2012

EL SANTUARIU DE PLISTÓI


Plistói, al par de la capital Bellobello, yera’l conceyu onde los foriatos llevantaron el santuariu a la so divinidá: L’ALMA ETENRA. Una vegada al añu van toos en peregrinaxe a la cueva onde los Primeros, aquellos que llegaron a la isllalla a poner l’orden y la decencia que nun teníen los llariegos, dexaron descansar al Llibru de la Verdá nel que se recueye la pallabra de L’Alma Etenra y que los acompañó nel so camín a la isllalla.

Na dómina del Presidente de Cordobello Arumbe, pertenecíente a les Grandes Families que gobernaben la isllalla, la ilesia nomó como Conseyeru del conceyu de L’Alma Etenra a Plistói, home qu’exercía como cardenal de la catedral de Bellobello. Abultó-y a tan relixosu señor qu’una cueva nun yera’l llugar afayadizu pal Llibru de la Verdá y entamó una pidida de dineru polos caminos y les ciudaes de los distintos conceyos. Les Grandes Families desiguida unviaron el so don, consistente nuna urna de cristal onde pondríen el Llibru de la Verdá una vegada finada la Catedral de Catedrales. Plistói convidólos a una fiesta de la pallabra onde les almes afalagaríen a la so gran señora y rogaríen porque tol dineru saliere de los llariegos nun actu d’hermandá colos foriatos. A les Grandes Families prestó-yos la idega y encamentaron a Plistói qu’unviare al exércitu casa per casa a allegrar a los llariegos con tan bona nueva.

Por primera vegada fízose un censu de llariegos, ensin utilidá hasta entós, siendo como yeren non votantes y pagando los impuestos al señor de zona que, depués de meter nel calcetu bona parte, unviába-ylu al Presidente a Bellobello. Xunto a los soldaos viaxaben dos sacerdotes, encargaos de llanzar la noticia a los llariegos y a condergalos al infiernu de la muerte si nun collaboraben con tan sagrada misión. La fame enllenó les cases de la xente del llugar y la muerte apropióse de dalgunes, anque enantes lleváronlos como mano d’obra pa construyir tan singular templu.

Plistói nun vio finada la so obra y como regalu a la so dignidá punxéron-y el so nome al conceyu. Pasó un sieglu de la so partida con L’Alma Etenra y los llariego siguíen morriendo. Nel segundo, un champán fízose cola nave central de la catedral y llantaron pexes de colores que glorificaren a la so divinidá y al so amáu Plistói. Nel tercero, les torres fundiéronse por mor d’un terremotu. Nel cuarto, daquella fartáronse de tanta catedral y montaron un casinu col que glorificar a L’Alma Etenra y al calcetu del Conseyeru de turnu. Tai tranquilinos, los Conseyeros de Plistói son toos cures.



.

No hay comentarios: